Stanovení ceny nemovitosti před jejím prodejem
Velmi často se setkáváme s dotazy ohledně stanovení ceny nemovitosti. Každý, kdo se chystá svou nemovitost prodat, by rád věděl, jaká je její cena. Jak tedy stanovit tu nejlepší cenu za nemovitost? Je nějaký rozdíl mezi odhadní cenou nemovitosti a tržní cenou nemovitosti? Na to jsme se zeptali odborníků z řad realitních makléřů. Děkujeme za jejich názory.
Vzhledem k tomu, že problematika oceňování je velmi obsáhlá a odpověď by zde zabrala celý chat :-) tak posílám odkaz na mou stránku, kde najdete veškeré informace o problematice oceňování nemovitostí: https://jirisimon.cz/odhad-nemovitosti-zdarma/
Cena nemovitosti je ovlivněna mnoha faktory - stavem, velikostí, lokalitou v rámci města, ale i v rámci celé republiky, občanskou vybaveností, dostupností, připojením na sítě, právními vadami, ekonomickou situací atd., atd. Osobně si při cenovém odhadu nemovitosti ráda beru na pomoc srovnání prodejních cen nemovitostí v okolí za posledních max. 6 měsíců. Pozor ale - to, za co se nemovitost inzerovala, neznamená, že se za tuto částku také prodala. Částka se mohla snížit nebo i naopak zvýšit. A tuto částku určí sám trh. Mým úkolem jako makléře je odhadnout náladu a potřebu trhu, určit podle toho cenu nemovitosti co nejpřesněji a snažit se prodat jí za co nejvýhodnější cenu pro prodávajícího klienta. :)
Jak nejlépe stanovit cenu nemovitosti?
Velmi často se setkáte s tím, že ceny se nastavují na základě inzerovaných cen z realitních serverů. Samoprodejci to dělají častěji, ale bohužel se s tím dá setkat i některých makléřů. Ale správných čísel se tímto způsoben jistě nedoberete. Tyto ceny jsou prodejní, ale vůbec neznamená, že když se za tuto cenu inzeruje, že se i prodá.
Existuje řada cenových map, které pracují již s přesnějšími čísly a to konkrétní prodané nemovitosti v dané lokalitě za posledních 6,12 nebo 24 měsíců.
Toto už jsou čísla mnohem přesnější, protože zde vidíte za kolik se podobná nemovitost opravdu prodala a nejen inzerovala.
Bohužel žádný nástroj není samospásný, takže i u těchto cenových map musíte zohlednit řadu faktorů - stáří nemovistosti, rekonstrukci, vybavení, stav atd.
Při kombinaci správně nastavené ceny, kvalitního marketingu a řádně připravené nemovitosti vyvoláte vyšší zájem a tím pádem se dá z množství zájemců vybírat nebo ideálně ještě navýšit cenu.
Kdykoliv jsem plně k dispozici, pěkný den
Veronika Srb Balnarová
www.veronikasrb.cz
Nenašli jste odpověď? Položte vlastní dotaz
Trápí vás otázky ohledně nemovitostí? Položte je v poradně a nechte si poradit od široké základny odborníků z oboru.
Vložit dotaz