Kde inzerovat prodej nemovitosti?
Kde inzerovat prodej nemovitosti?
Rozhodli jste se prodat nemovitost? Řešíte, jak ji správně inzerovat, aby se prodala co nejvýhodněji? Jak by měl vypadat dokonalý prodejní inzerát a na co byste neměli rozhodně zapomenout? To vše se dozvíte na blogu Nezávislého realitního portálu.
Jak ideálně inzerovat nemovitost?
Nejčastějším prostorem pro inzerci nemovitosti je bezesporu internet. Podle výzkumu zpracovaného agenturou STEM/MARK se až 67 % Čechů na internetu věnuje vyhledání informací. Právě na internetu je nejvyšší pravděpodobnost, že se vám podaří najít pro vaši nemovitost ideálního kupce. Publikování prodeje nemovitosti online však samo o sobě nestačí, je důležité dodržovat několik základních principů.
Na co si dát pozor při vkládání inzerátu?
Upřednostňujte kvalitu před kvantitou. Inzerovat nemovitost na stovkách serverů a desítkách tištěných médií zkrátka nemá smysl. Vyberte si pouze takové platformy, na nichž oslovíte vaši cílovou skupinu. Ideální cestou je svěřit prodej nemovitosti do rukou odborníků s realitní praxí, kteří vám s inzercí nemovitosti pomohou a přesně definují jednotlivé servery, kde se nemovitost vyplatí publikovat.
Jak má vypadat realitní inzerát?
Inzerát by měl být působivý a uvádět pravdivé informace. Zapomeňte na sáhodlouhé slohy a vypíchněte nejdůležitější informace, které přesvědčí potenciálního kupce, že vaše nemovitost je tou nejlepší volbou. Nezapomeňte na hezké fotografie, protože právě ty prodávají.
Obsah kvalitního inzerátu
Popište pozitiva a výhody, které by zaujaly i vás a začetli byste se dál.
- Název inzerátu (Slunný byt 3+1 v Královských Vinohradech na Praze 2)
- Dispozice nemovitosti (1+0, 2+kk, 3+1, 1+kk apod.) a podlahová výměra nemovitosti (v m2)
- Podlaží, výtah, parkování, připojení k internetu (ano/ne)
- Příslušenství nemovitosti (balkon, terasa, lodžie, atrium, sklep, garáž, zahrada)
- Typ vlastnictví (osobní nebo družstevní) a typ stavby (panel, cihla, novostavba)
- Průchodnost pokojů, vybavení, celkový stav bytu a domu
- Adresa, stručný popis lokality a vybavenost okolí
- TOP výhody, skvělé fotografie, rozumná cena
- Termín a kontaktní údaje
Průměrná doba prodeje nemovitosti
Určitě vás bude zajímat, za jak dlouho se vaše nemovitost prodá. Pokud svoji nemovitost prezentujete správně a na ideálních inzertních serverech či v ostatních médiích, je průměrná doba prodeje bytu jeden až šest měsíců, zatímco domy se mohou prodávat až devět měsíců. Komerční prostory do šesti měsíců a nejdéle se prodávají hotely, penziony i pozemky, a to do dvanácti měsíců.
Pečlivě zpracovaná inzerce nemovitosti je vaší reklamou a mnohdy může zvednout i cenu nemovitosti, a tím pokrýt náklady s inzercí. Inzerci nemovitosti nepodceňujte a svěřte ji nejlépe zkušeným odborníkům realitního trhu.