Home staging prodávané nemovitosti – umění nebo klam?
Prodáváte byt či dům a chtěli byste, aby zaujal na první dojem potenciální zájemce? Rádi byste nemovitost prodali rychleji a za více peněz? Slyšeli jste již někdy o home stagingu? Na blogu Nezávislého realitního portálu vás seznámíme s profesionální přípravou nemovitosti k prodeji a své tipy z praxe přidá realitní makléřka Ing. Dana Sládková z platformy QARA.
Co je home staging?
Home staging je příprava nemovitosti na prodej či pronájem a její profesionální prezentace. Cílem je zatraktivnit nemovitost v očích zájemce. Úklid, naaranžování, profesionální focení, video, dron – všechny tyto kroky by měly v ideální případě prodat vaši nemovitost za vyšší cenu a v kratší době.
Proč se vyplatí profesionální home staging?
Využití služby home staging dodává inzerované nemovitosti vyšší atraktivitu a nádech luxusu. Jedná se o kvalitní a esteticky zajímavě provedený design prodávaného domu či bytu. Je zde důležitá estetika, osobitý charakter a smysl pro detail. Home staging by měl vyzdvihnout pozitivní aspekty interiéru prodávané nemovitosti. Právě kvalitní a atraktivně vypadající byt může přilákat možné kupce.
Není to jenom klam?
Tato služba se jeví jako ideální při prodeji domu či bytu. Někdo i tak může namítnout, že se jedná o podvrh a ono zbytečné aranžování neukazuje prodávanou nemovitost v pravém světle. Opak je ale pravdou. Právě home staging přináší objektivní pohled na prodávanou nemovitost a ukazuje ji v takovém duchu, v jakém by ji kupující rád viděl. První dojem ze strany kupujícího může být totiž inspirujícím prvkem a prvotním kladným podnětem ke koupi. Daleko horší, než krátkodobá úprava bytu pro potřeby home stagingu, je inzerování nemovitosti s nekvalitní prezentací. Špinavé nádobí v kuchyni, ošoupaný koberec, pomalované zdi od děti asi mnoho zájemců o nemovitost nepřiláká.
Jak využít home staging v praxi?
Home staging jako služba je dnes u mnoha realitních kanceláří brána jako samozřejmost – je vnímána jako nutná při procesu prodeje domu či bytu. Dnes již existují i specializované agenturní společnosti, které se home stagingem zabývají, a dokonce zajišťují odpovídající bytové vybavení pro kvalitní nafocení.
Co radí realitní makléřka Ing. Dana Sládková?
„Ve své praxi jsem se setkala i s takovými názory prodávajících, ať se nemovitost nabízí tak, jak je, že jim řekli kamarádi, že se to stejně prodá. Prodávající si už neuvědomili, že touto radou je kamarádi mohli připravit i o několik set tisíc korun.
Svým klientům dávám příklad s prodejem auta. Když chcete prodat auto, také ho nabízíte zablácené a plné drobků a odpadků uvnitř? Koupili byste si takové? Asi by vás přešla chuť si auto i jen prohlédnout.
Stačí se podívat na inzeráty, na nichž je kuchyň zavalená neumytým nádobím, hory bot v předsíni a na ty, kde je vše čisté a upravené. Která nemovitost by vás zaujala? První dojem prodává!“
Chystáte se prodávat nemovitosti a zvažujete využití home stagingu? Máte dotazy týkající se profesionální inzerce nemovitosti? Položte své otázky do online poradny nebo využijte bezplatnou konzultaci od makléřů z Nezávislého realitního portálu.