Daň z nemovitých věcí
Koho se daň z nemovitých věcí týká?
Všech, kteří vlastní nemovitost. Ti, co nabyli nemovitost již před rokem 2021 a neprovedli žádné změny, se tím již zabývat nemusí. První daňové přiznání podali již dříve a “složenka” na úhradu daně jim od finančního úřadu přijde automaticky. Ti, kteří nemovitost v roce 2021 koupili, musí podat daňové přiznání do 31.1.2022, což je pondělí. V loni byl tento termín z důvodu covid-19 posunutý na 30.4. 2021.
Jak daňové přiznání podat?
Lze použít elektronický formulář, kde Vám pomůže “průvodce” a je zde popsáno, jak postupovat a můžete se řídit metodikou a pokyny. Nebo můžete využít formulář, který je k dispozici na každém finančním úřadě, nebo na stránkách finanční správy v databázi daňových tiskopisů. V případě osobního podání daňového přiznání můžete formulář doručit na příslušný finanční úřad osobně, nebo jej můžete poslat poštou. V případě, že jste majiteli datové schránky, pak jste povinni toto přiznání provést prostřednictví Vaší "datovky".
Koupili jste koncem roku 2021, ale Váš byt, dům, nebo jiná nemovitost, nebyla ještě v katastru nemovitostí zapsána?
Pokud jste podali na katastr nemovitostí podali návrh na vklad změny vlastníka na konci roku, bude tato změna zapsána nejdříve po 20ti dnech po podání, tedy nejdříve v lednu 2022. Účinnost zapsání bude ale zpětně ke dni podání. Daň z nemovitých věcí pro tento rok se Vás již samozřejmě také týká, jen termín pro podání daňového přiznání se Vám posouvá o tři měsíce.
Budete-li mít jakékoliv dotazy ohledně nemovitostí, zeptejte se v naší poradně nebo nás sledujte prostřednictvím sociálních sítí Facebook a Linkedin.